A Thaiföldet pusztító, több mint fél évszázada legnagyobb árvíz hamarosan az egész világon éreztetni fogja hatását, különösen a szomszédos ázsiai országokban és Japánban. Az elemi csapástól szenvedő bangkoki külvárosok lakói felháborítónak tartják, hogy nem könnyítik helyzetüket a zsilipek megnyitásával, ami elárasztaná a még normálisan működő belvárost, de a kormány az ország pénzét védi - ugyanis a városközpontban található bankoknak és vállalatoknak köszönhetően tekintik a thai fővárost Közép-Kelet-Ázsia egyik legfontosabb pénzügyi központjának - s a thai GDP harmadát ez a pénzügyi központ tevékenysége adja.
A károkat már mintegy 5 milliárd dollárra becsülik, s ez még nem az árvíz - és a történet vége. Komoly veszélybe kerül a katasztrófa miatt milliók élelmezése, akiknek a rizs jelenti a táplálkozás alapját. Thaiföld ugyanis a világ vezető rizsexportőre, és a malmokban már 2 millió tonna megsemmisült, emellett 1,5 millió hektárnyi rizsföld került víz alá. Jelenleg a legoptimistább becslés szerint is minimum harmadával, 7-7,5 millió tonnára fog csökkenni a thai rizsexport. A Reuters szerint a - Magyarországon is kapható - kitűnő minőségű thai basmati rizs ára akár harmadával is megnőhet.
Az árvíz ugyanakkor elöntött közel 10 ezer gyárat, amelyek több mint 660 ezer embert alkalmaztak. Ezek jelentős része elektronikai világcégek beszállítója, és kiesésük fontos alkatrészek beépítését gátolja, illetve drágítja meg. Az amerikai Avent cég alelnöke, Chuk Kostalnick szerint a számítógépek merevlemezei máris 20-40 százalékkal drágultak a thai szállítmányok elmaradása miatt. Thaiföld a világ második legnagyobb merevlemez-gyártója, s az árvíztől nem sújtott üzemek is sorra állnak le az alapanyag-ellátási és szállítási problémák miatt. A Bankok Post szerint az árvíz az ország ipari termelésének mintegy 22 százalékát mosta el. A lap értesülései szerint a befektetők követelik, hogy a kormány a jövőben garantálja az ipari parkok biztonságát az árvizektől - különben távoznak.
Problémákat okoz a helyzet az autógyártásban is. Thaiföld a világ 12. legnagyobb autógyártója, és bár csak a Honda üzemét öntötte el az ár, a Toyota, a Mitsubishi és a Ford is leállt. A Thaiföldön gyártott alkatrészek hiánya miatt a Honda és a Toyota amerikai termelését is kénytelen volt csökkenteni. Különösen nagy csapást mér az árvíz a japán gazdaságra, amelynek a térségben Thaiföld a hídfőállása - az országba az előző évtized közepe óta évi 1,5-2,0 milliárd dollárt fektettek be. A hazai cunami, földrengés és nukleáris katasztrófa után külföldön is tragikus helyzetbe kerültek japán cégek százai.