Shiva Coothen, a helyi rendőrség szóvivője szerint az érintettek vizsgálati őrizetbe kerültek a biztonságos hajózási szabályok megsértésének vádjával. A hajó indiai kapitányát, illetve Srí Lankai elsőtisztjét a mauritiusi fővárosban, Port Luisban állították bíróság elé - írja a Világgazdaság.
Mauritiuson elkezdték eltávolítani a korallzátonyról a kettétört és súlyos olajszennyezést okozó japán teherhajót hétfőn.
Hat nappal ezelőtt szivattyúzással sikerült megállítani az üzemanyag szivárgását a járműből, és abban reménykedtek, hogy az nem szakad szét, mert akkor még több gázolaj kerülhet az óceánba. Azonban kettétört, a kiömlő maradék olaj viszont egyelőre a lagúnán kívül maradt. Ez a helyzet a tengeráramlatok miatt megváltozhat.
A hajó orrát vontatókkal kiviszik a nyílt óceánra, és ott hagyják elsüllyedni. A nagyobb, hátsó felét pedig lehúzzák a korallzátonyról, és egy indiai kikötőbe vontatják, ahol megpróbálják megmenteni.
A panamai zászló alatt közlekedő, Wakashio nevű, rakomány nélküli teherhajó július 25-én futott zátonyra az Indiai-óceánon, a Madagaszkár mellett fekvő üdülőparadicsom partjainál. A hajótest először megrepedt, és az üzemanyagtartályból elkezdett folyni a gázolaj.
A hatóságok ökológiai vészhelyzetet hirdettek, miután már mintegy 1000 tonna gázolaj ömlött a tengerbe, súlyosan veszélyeztetve a környezetet. A tartályokból 1000 tonnányit kiszivattyúztak, 460 tonnányit a tengerből gyűjtöttek össze. Múlt keddre már csupán 1800 tonna üzemanyag maradt a hajón, ez azóta részben szintén a tengerbe került.