A tavalyi év áprilisa óta 11 200 járatot törölt a Blue Air, közölte a romániai Országos Fogyasztóvédelmi Hatóság (ANPC) - a Maszol tudósítása szerint. Ezekre a járatokra 180 ezer helyet foglaltak a fapados társaság ügyfelei, 66,5 millió lej értékben.
A román tulajdonban levő légitársaság nem indokolta meg a járatok törlését, a foglalások ellenértékét nem térítette vissza az utasoknak, és semmilyen más módon sem kártalanította azokat. A Blue Air ellen ügyfelek ezrei tettek panaszt, köztük 924 külföldi állampolgár. Korábbi ellenőrzések alkalmával a fogyasztóvédelmisek felszólították a vállalatot, hagyjon fel a szabálytalan üzleti gyakorlattal, azonban nem tett ennek eleget.
Az ANPC közölte, hogy jelentős összegű bírságot fog kiszabni a fapados társaságra, a pontos összeg megállapítása folyamatban van. A Blue Air vezetősége azt állítja, a sajtóból értesült róla, hogy az ANPC a cég megbírságolására készül, mostanáig semmilyen hivatalos tájékoztatást erről nem kaptak. A vállalat szerint a koronavírus-járvány alatt valamennyi légitársaság járatok ezreit törölte.
„A Lufthansa Group, melyhez a Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines és Eurowings légitársaságok tartoznak, 33 ezer járatot törölt, ami a forgalma 10 százalékának felel meg” – olvasható a vállalat közleményében. Hasonlóan járt el az Air France – KLM, a Wizzair, a Ryanair és az EasyJet is, állítja a Blue Air.