A GfK hangulatindexe legutóbb 2001 októberében volt olyan magas mint most. A gazdaságkutató intézet elemzése szerint a német fogyasztók egyre derűlátóbbak, leginkább a jövedelmük várható növekedése miatt.

Németországban a munkanélküliség alacsony, a bérek nőnek, az infláció gyenge, ez pedig mind erősíti a lakossági fogyasztást. A német vásárlók biztonságosan tudnak előre tervezni, így hajlandóak nagyobb értékű tartós cikkeket venni.

Kedvezően hat a németek hangulatára az alacsony nemzetközi olajár, az Európai Központi Bank (EKB) kötvényvásárlási programja és az alacsony banki alapkamat is. Az EKB lépései gyengítik az euró árfolyamát és ezzel növelik a német exporttermékek versenyképességét.

A GfK elemzése szerint a görögországi adósságválság egyelőre egyáltalán nem befolyásolja a fogyasztói hangulatot. A gazdaságelemző szerint itt azonban vannak kockázatok. Ha Görögország kiesne az eurózónából, az nagyon komolyan érintené a német gazdaságot, és ezen keresztül a fogyasztói hangulatot is.

A GfK hangulatindexének áprilisban várható javulása mellett márciusban a különböző alindexek is mind javultak. A vásárlási hajlandóság indexe 59,1 pontról 63 pontra, a jövedelmekhez kapcsolódó várakozások mutatója 50,6 pontról 53,1 pontra, a következő 12 hónaphoz kapcsolódó várakozások mutatója 27,2 pontról 36,8 pontra ugrott.