Vitathatatlan tény, hogy korunkban a mobilinternet életünk egyre kiterjettebb részén jelenik meg és egyre fontosabb részévé válik mindennapi életünknek. Miközben egy évtizede a hordozható eszközökön történő netezés még csak egy niche szegmensnek tűnt, mára szükségszerűvé vált. Hogy mennyire, arra a BCG tanácsadó cég egyik felmérése mutat rá, amelyből kiderül, hogy az európai fogyasztók mi mindenről mondanának le egy hétre a mobilinternetezés kedvéért.
Az európaiak számára a jelek szerint már olyannyira fontossá vált a mobilnetezés, ha arról lenne szó, hogy mit kellene helyette feladni egy hétre, egészen sok, akár meglepőnek tűnő dologot áldoznának be érte - idézi a BGC 2014 szeptemberében készített felmérését az Economist. Az eredmény alapján akár már azt is gondolhatnánk, hogy terápiás hatása is lehetne a mobilnet megvonásának, amennyiben arra gondolunk, hogy a megkérdezettek nagytöbbsége (76 százalék) például a gyorséttermi ételekről mondana le, de sokan lemondanának a csokievésről (68 százalék), az alkoholfogyasztásról (58 százalék) vagy a kávéfogyasztásról (49 százalék) is.
A kiadók számára aggasztó lehet, hogy egy hét mobilnetezésért a megkérdezettek több mint fele mondana le az újság- (70 százalék) vagy a könyvolvasásról (52 százalék). A filmnézést 48, a testmozgást 44 százalék adná fel, az autózást pedig 22 százalék áldozná be. A szextől vagy a zuhanyozástól viszont a nagytöbbség még a mobilnetezés kedvéért sem válna meg; előbbiről a megkérdezettek 16, utóbbiról 9 százalék nyilatkozott úgy, hogy egy hétre inkább lemondana, mint a mobilnetezésről.