Elolvassa, mielőtt megosztja? Ezt a kérdést szegezi neki egyes androidos felhasználóknak a Twitter, ha azt látja, hogy az illető a linkre történő kattintás nélkül osztaná azt meg - írja a Consumer Reports, az egyik leghitelesebb amerikai fogyasztóvédelmi magazin.
A közösségimédia-vállalat szerint tesztjelleggel indították el az új funkciót, a célja pedig az lenne, hogy jobb minőségű tartalmat osszanak meg a felhasználók, és kevesebb téves információ keringjen az interneten.
Gondolkodjon!
Lauren Alexander, a Twitter szóvivője szerint a vállalat szeretné, ha az emberek tisztában lennének azzal, hogy pontosan mit osztanak meg, és így egészségesebb párbeszéd alakulhatna ki. Azt egyelőre nem tudni, hogy hány felhasználót érint majd a Twitter tesztje, és mikor lesz az új funkció mindenki számára elérhető.
Bill Fitzgerald, a Consumer Reports adatvédelmi és dezinformációkkal foglalkozó kutatója szerint a kattintásvadász címek pont azért működnek, mert azonnali reakciókat váltanak ki, a Twitter újítása pont arra adhat egy kis időt a felhasználóknak, hogy átgondolják, mit készülnek éppen megosztani. A Twitter és a többi közösségi portál ideális médiuma a gyorsan terjedő információknak.
A Columbia University és a francia National Institute for Research in Digital Science and Technology 2016-os kutatása szerint a Twitter felhasználóinak (az angol nyelvű, főleg Észak-Amerikából származó linkeket nézve) több mint a fele, 59 százaléka osztott meg úgy linket, hogy nem olvasta el a mögötte lévő hivatkozást. Éppen ezért Bill Fitzgerald szerint még hasznosabb lenne, ha a felület nem csak a tweettelőt értesítené, hanem az olvasókat is, hogy olyan linket látnak, aminek a megosztója nem olvasta el a mögötte lévő tartalmat.
Trumpot sem kímélik
A Twitter egyébként az amerikai elnök Donald Trump tweetjéhez is fűzött egy megjegyzést, amely a választásokra vonatozóan fogalmazott egy bizonyítékoknak ellentmondó állítást. Szerintük ugyanis a kérdéses tweetek megzavarhatják a szavazókat abban, hogy mit kell tenniük ahhoz, hogy részt tudjanak venni a választási folyamatban.
Egy-egy meggondolatlan tweetnek akár a tőzsdére is lehet hatása. A Bank of America Merrill Lynch 2019-es kutatása szerint azokon a napokon, amikor Donalt Trump sokat posztolt a Twitterre, negatív hozamokat produkáltak a tőzsdék. 2016 óta ugyanis azokon a napokon, amikor az amerikai elnök több mint 35 tweetet tett ki, negatív irányba ment a tőzsde. Ezzel szemben amikor kevesebb mint öt tweetet tett ki az elnök, akkor felfelé mentek a mutatók.
Elon Musk, a Tesla alapítója és ügyvezetője is többször posztolt olyat, amitől megváltozott a befektetők véleménye a cégéről. 2018-ban például pedofilnak nevezte Vernon Unsworth brit barlangászt, aki egy barlangban rekedt thaiföldi fiatalokból álló csapat mentésében vett részt. Muskot beperelte a férfi, a Tesla árfolyama pedig elindult lefelé.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!