A tervek szerint ugyanakkor bevezetik a zöld kártyát, ami azt jelenti, hogy az autósoknak évente a gépkocsi-nyilvántartó és ellenőrző hivatalnál (RAR) kell majd ellenőriztetni a jármű gázkibocsátását és ennek függvényében kell majd megfizetni az illetéket. Ennek mértéke nagyságrendileg alacsonyabb lesz a ma érvényes illetékeknél, ezt viszont minden gépkocsi után meg kell majd fizetni, függetlenűl attól hogy új vagy használt − tette hozzá Borbély.

Április elején bombaként robbant a hír, hogy az Európai Bíróság szerint a közösségi joggal ellentétes az a környezetszennyezési adó, amelyet Romániában a gépjárművek első nyilvántartásba vételekor kivetnek, mivel azt csak a külföldről behozott járművek forgalomba helyezésekor alkalmazták. A román államot egy nagyszebeni lakos perelte be miután Németországban 6600 lejért (egy euró 4,2 lej) vásárolt használt gépjárművének forgalomba helyezésekor 7595 lejes adót kellett fizetnie. Azóta több tízezren perelték be a román államot, visszakövetelve a befizetett összegeket. A kormány múlt héten úgy döntött, visszamenőleg 25 százalékkal mérsékli a regisztrációs terhet, így azok, akik korábban többet fizettek, az újraszámolás után visszakapják a különbözetet. Első becslések szerint ez mintegy 240 millió lejes kiadást jelent majd Bukarestnek.