Továbbra is döcög az európai autópiac: az Autógyártók Európai Szövetsége (ACEA) legfrissebb összefoglalója szerint novemberben 8 százalékkal kevesebb új autó talált gazdára az uniós piacokon, mint egy évvel korábban. A 11 havi eladások 0,8 százalékkal maradnak el a tavalyitól.
A WLTP a ludas
A visszaesésben főszerepet játszik az új fogyasztásmérési ciklus, vagyis az úgynevezett WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) tanúsítvány bevezetése. Pontosabban annak hiánya sok autónál.
Szeptember óta csak ezzel az EU-szerte kötelezővé tett bizonyítvánnyal lehet csak autókat eladni, de rengeteg modellnél kell elvégezni az új méréseket.
A magyar piac a harmadik
A tizenegy havi adatok szerint az uniós piac 0,8 százalékos szűkölésével szemben Magyarország több mint 20 százalékos növekedést ért el, ami közel 127 ezres eladásnak felel meg.
A magyarországinál jelentősebb növekedést csak Litvánia és Románia tudott felmutatni, előbbi piacon 25, utóbbin 24 százalékkal emelkedtek az eladások.