Magyarországot többért? A Lidl korlátozott mennyiségben megvásárolható magyar borvariációi a hét közepétől kaphatók, és aki siet, elvihet egy kiváló palackot kevesebb, mint egy ötösért. Ezzel a címmel tudósít a brit Lidlnél megjelent árukollekcióról a The Sun, a szigetország egyik legnagyobb bulvárlapja.
Az alcím szerint a magyar termékeket öttől nyolc fontos árig kínálják (1700-2700 forint). Aki igazi jó nyári vételeket keres annak a német diszkontlánc ajánlata kiváló választás lehet - derül ki a cikket felvezető összefoglalóból. Azt is megtudhatjuk, hogy a Lidl történetének legnagyobb kollekciójával állt elő Wine Cellar néven. Tizenöt bort hoztak a régióból a briteknek.
A magyar név megint szép
Egész Európában gyorsan erősödik Magyarország hírneve lenyűgöző borainak köszönhetően és a mostani kínálatban olyan termékek is szerepelnek, amelyek először jutottak el a szigetországba - folytatódik a lelkendező cikk. A vörösborok közül a Bolyki Indián nyárt emeli ki a tudósítás (ára hét font). Ez valami egyedit kínál és "veszedelmesen itatja magát". Ugyanez a helyzet az öt fontért árult St. Stephen's Crown (Szetn István Korona) Cabernet Sauvignonnal.
Frissítő vörösek, egy kissé testesebbek, mint a pinot noir - ad borszakértői jellemzést a magyar italokról Richard Bampfield, a Lidl UK Master of Wine címet viselő szakértője. A régió fehérborai édesebbek, legismertebb fajtájuk, a Tokaji, amely szintén képviselteti magát a Lidl kollekciójában.
Caroline Gilby, aki az áruházlánc Kelet-Európából származó borainak szakértője, a Grand Tokaji Late Harvest (ára nyolc font) természetes frissességét emeli ki, amelyet az édes szőlőszemeknek köszönhet. Az ital önmagában és aperitifként is kiválóan fogyasztható.
Gyorsan elfogyhat
És persze a rozék sem maradhatnak el, élükön a világos, egyszerű Garamvári Lellei rozéjával, amely már 5,50-ért elvihető. Látva, hogy az idei nyár a rozék iránti kereslet megugrását hozta, jól teszik a vásárolók, ha minél előbb lecsapnak a magyar borra.
A pezsgőborok híveit különleges ajánlat várja a kissé édes, de frissítő Sparkling Tokaji "személyében". Gilby egyetlen tőmondattal jellemzi a hét fontért kínált bort: fogyasztása egyfajta felfedezés.
Európa középső régiójának népszerűsége gyorsan nőtt az elmúlt időszakban a borok piacán. A Lidl Hungary tavaly több mint hatmillió palack magyar bort értékesített a kontinens más piacain, ami duplája az egy évvel korábbi eladásoknak. A Wine Cellar kollekció 41 bora közt német és osztrák italok is vannak. A cég Masters of Wine bírálói a gyűjtemény mindegyik italának legalább 80 pontot adtak 0-100 pontos értékelőskálájukon.