A CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) adatai szerint a múlt hónapban 2 millió 190 ezer új autót értékesítettek Kínában, 14,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Áprilisban az éves szintű növekedés szerényebb, 4,4 százalék volt. Márciusban az eladások 43 százalékkal estek, és ezzel a hónappal egy csaknem kétéves eladáscsökkenési periódus záródott le.
A szervezet számításai szerint az idei első öt hónapban 22,6 százalékkal kevesebb autót adtak el az ázsiai országban a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva.
Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások, 21,4 millió autót értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2018. évinél, részben a gazdasági növekedés lassulása miatt.
Az idei első három hónapban az eladásokat a koronavírus-járvány miatti keresletzuhanás vetette vissza. A CAAM szerint a harmadik negyedévre térhetnek vissza a megszokott szintre az eladások, amelyek idén összességében öt százalékkal maradhatnak majd el a tavalyitól.
Magyarországon - a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által végzett felmérés szerint - a potenciális vásárlók nagy része a járvány miatt elhalasztja az autóvásárlását.