Ahhoz nem kell komoly szakértelem, hogy tudjuk: a pandémia és a bezártság növelte az emberek nassolási kedvét, hiszen könnyebben nyúltak a vigaszt nyújtó finomságokhoz. 2019-ben a fogyasztók 34 százaléka vallotta be, hogy nassol, 2021-ben pedig már 54 - olvasható a portálon.

Csakhogy tavaly már az emberek 10 százaléka azt állította, hogy olyan finomságokat keres, amelyek kifejezetten egészségesek.

Azok a pékségek vagy snacktermék-gyártók, amelyek még mindig nem állnak készen arra, hogy felugorjanak erre a vonatra, nagy bevételtől eshetnek el

- mondta Emily Ann Smith, az FMCG Gurus tartalmi és szerkesztőségi vezetője

A világjárvány döntő szerepet játszott abban, hogy a személyes egészség visszakerült a figyelem középpontjába: a fogyasztók 60 százaléka állította, hogy a COVID-19 hatására tudatosabbá vált. Még most, a pánik lecsengése után is 48 százalékuk keresi tudatosan a különböző probiotikumokat, a rostokat tartalmazó snackeket és vitaminokat.

A nassolást meghatározó kérdésre a válaszadók 69 százaléka azt válaszolta, hogy az egy pillanatnyi kényeztetés, míg 67 százaléka táplálkozás-növelő hatásként tekintett rá. Itt nyilván több választ is meg lehetett adni (a szerk.)

Az emberek leginkább délután, az ebéd vagy a vacsora után nassolnak vagy azért, hogy még inkább csillapítsák az éhségérzetüket, vagy hogy egyfajta "energiabombát" jelentsen.