Frissítette az EU-ból biztonsági okok miatt kitiltott légitársaságok listáját az Európai Bizottság. Az immár 20. módosítás során az eritreai tanúsítású szolgáltatók bekerültek a felsorolásba, miközben a mauritániai biztonsági tanúsítási rendszer olyan fejlődést mutatott, hogy az ottani légitársaságok kikerültek a listából, ahogyan a jordániai Jordan Aviation is. Líbiában szintén tapasztalt előrelépést a Bizottság, ám az ottani légitársaságok még mindig nem teljesítik teljes mértékben az uniós előírásokat.
Ezen a linken elérhető legfrissebb lista első része az EU-ból teljes mértékben kitiltott légitársaságokat sorolja fel (Annex A), míg a második része azokat (Annex B), amelyek repülhetnek ugyan, de csak az unióból nem kitiltott, a biztonsági követelményeket teljesítő cégek kölcsöngépeivel, kölcsönzött személyzetével, karbantartásával és biztosításával.
A listából kiderül, hogy nem csak Afrikában és Ázsia feszültséggócaiban - Afganisztán, Irán - működnek veszélyesnek minősített légitársaságok, hanem a volt Szovjetunió két tagköztársaságában - Kirgizisztánban és Kazahsztánban -, a Fülöp-szigeteken és Indonéziában is. A listán szereplő légitársaságok gépei nem közlekedhetnek az EU légterében, de a felsorolás hasznos lehet az érintett államokba utazók számára is. Igaz, számukra nem mindig kikerülhető az országon belüli és a szomszédos országok közötti repülés, ráadásul a közúti közlekedés még ennél is veszélyesebb lehet.