Ez nem jelent változást a januári számokhoz képest és így felülmúlja a pesszimista piaci várakozásokat is. A januári végleges adatok már 81,2 pontot mutattak, amihez képest az előzetes februári adatok nem mutatnak eltérést. A stagnáló fogyasztói bizalom ezen a szinten kedvezőnek tekinthető, a tavalyi átlagos érték ugyanis csak 79,2 pont volt.

Jelentősen optimistább fogyasztói hangulatot egyedül a válság előtti időszakban láthattunk, ugyanakkor a nagy visszaesést követően az átlagos értékek alacsonyabb szinten ragadtak. 2007 átlagos indexértéke még 85,5 ponton állt, ugyanakkor az elmúlt években a hasonló mozgóátlagok emelkedést mutatnak.

A Michigani Egyetem (The University of Michigans Consumer Survey Center) minden hónapban 500 háztartást kérdez meg arról, hogy milyennek ítéli meg a jelenlegi pénzügyi helyzetét, és a gazdaság kilátásait. A fogyasztói hangulat és a költekezési hajlandóság szorosan korrelál. A fogyasztói hangulat és a fogyasztói bizalom két eltérő mutatója a fogyasztói magatartás változásának. A fogyasztói bizalmi indexet a Conference Board teszi közzé. A felmérés előzetes eredményei a hónap második hetében, a felülvizsgált eredmények a hónap utolsó hetében látnak napvilágot.