A lengyel kormány beavatkozását a fuvarozó cégek sürgették, tiltakozási akciókat, közúti blokádokat is kilátásba helyeztek. A szállítmányozó cégek az Európai Bizottság (EB) véleményét várják. Az EB-hez több tagállamból is érkezett panasz az ügyben, amelyek megkérdőjelezték, hogy a német minimálbérszabály összeegyeztethető az uniós joggal.

Az új német törvény egységesen kötelező, óránkénti 8,5 eurós minimálbért vezetett be. A szabály az ország területén folytatott munkavégzésre vonatkozik, azokban az esetekben is, amikor a munkavállaló csak ideiglenesen tartózkodik Németországban és nem németországi székhelyű cég alkalmazásában áll.

A lengyel fuvarozók helyzetéről jövő héten Németországban Maria Wasiak lengyel infrastrukturális miniszter és Wladyslaw Kosiniak-Kamysz munkaügyi miniszter tárgyal. Wasiak szerdán azt tanácsolta a lengyel szállítóknak, vessék alá magukat a németországi ellenőrzéseknek, ugyanakkor béreiket ne igazítsák az új szabályhoz.

A német minimálbér-szabályozás mintegy 150 ezer lengyel gépkocsivezetőt érint. Becslések szerint az alacsonyabb árak miatt versenyképes lengyel fuvarozók a német szállítóágazat mintegy negyedét szerezték meg. Lengyelországban 12 zloty (mintegy 3 euró) az óránkénti átlagbér.