A NielsenIQ csütörtökön új jelentést adott ki "A fenntarthatóság változó klímája" címmel, amely az éghajlatváltozásnak a csomagolt fogyasztási cikkek iparára gyakorolt hatásával foglalkozik. "A fenntarthatóság, mint egy lassan égető prioritás, már egy ideje szerepel a vállalatok napirendjén, ahol egyes vállalkozások proaktív döntéseket hoztak annak érdekében, hogy megelőzzék a többieket, mások pedig kivárnak" - mondja Regan Leggett, a NielsenIQ jövőtervezésért felelős vezetője, hozzátéve:
A kirobbanó energiaköltségek, a terméskiesések és az ellátási lánc megszakadása mind arra kényszerítik a vállalatokat, hogy jövőbiztossá alakítsák meglévő üzleti modelljeiket, vagy elviseljék a bizonytalanságot és a megnövekedett költségvonzatokat.
Az ellátási lánc kihívásai, az inflációs nyomás és az óvatos fogyasztói költekezési szándékok közepette a jelentés azt jelzi, hogy a fogyasztók tájékozottabbak a fenntarthatóságról, és vállalati fellépést, illetve elszámoltathatóságot követelnek. Az új jelentés kulcsfontosságú területekkel foglalkozott:
- Hogyan forgatják fel az éghajlatváltozás hatásai miatt kirobbanó költségek a meglévő üzleti modelleket?
- Milyen lendületet ad a fokozódó irányítás és szabályozás a fenntarthatóságnak?
- Hogyan változik a fogyasztói hangulat a "jó, ha van" helyett a döntéshozatal új alapvonalává?
- Milyen szerepet játszanak a különböző érdekelt felek a fenntarthatósági menetrend előmozdításában? Kiben bíznak a fogyasztók? És milyen módszerekkel segíthetik a vállalatok a fogyasztókat a fenntarthatóbb döntések meghozatalában?
- Hogyan néz ki a fenntarthatóság jövője a kiskereskedők, a márkák, a fogyasztók és a kormányok számára?
- Milyen lépéseket kell tenniük a vállalatoknak most, hogy megfeleljenek a jövőbeni céloknak és a kormányok által tett ígéreteknek?
Drámai változásokat tartogat a következő öt év
"A fogyasztóknak segítségre van szüksége a fenntartható élethez és fogyasztáshoz, azonban nem minden vállalat rendelkezik fenntartható gyakorlattal" - állítja Nicole Corbett, a NielsenIQ gondolatvezetésért felelős alelnöke.
Az elmúlt évtizedben a fogyasztók zöld forradalmat követeltek, amely nem valósult meg, és a zöldmosás, valamint a márkák és a kiskereskedők tétlensége miatt a fogyasztók eltérő mértékben bíznak abban, hogy e szereplők teljesítik fenntarthatósági ígéreteiket
- fűzte hozzá Nicole Corbett.
A fenntarthatóságot övező változó klíma kritikus pillanathoz érkezett, és a következő öt év drámai változást fog hozni, ahogy a vállalatok átalakulnak, hogy megfeleljenek az új igényeknek, irányelveknek és az üzleti élet realitásainak. A proaktív és őszinte vállalatok hiteles fellépése nyilvánvalóan stratégiai előnyt fog jelenteni.