A tisztségviselő hozzáfűzte, hogy a megye területén jelenleg csak a már megépített részek állagmegóvása zajlik. Szavai szerint eddig a megye oroszországi határán 31 védelmi posztot építettek ki a határőrök számára. Elismerte, hogy egyelőre nincs tudomása arról, mikor folytatódik a terv megvalósítása.
A Fal nevű, azóta Európai Tengelyre átkeresztelt kijevi kormányzati projekt beindításáról először 2014 szeptemberében Arszenyij Jacenyuk akkori miniszterelnök beszélt a nyilvánosság előtt. Bejelentette, hogy a mintegy 1920 kilométer hosszú teljes ukrán-orosz államhatárt műszaki zárral kerítik el. Ez azt jelenti, hogy a két állam közötti határ mentén két méter mély, négy méter széles árkot ásnak, továbbá bizonyos távolságokban érzékelő berendezéseket és különböző erődítményeket helyeznek el. A legveszélyeztetettebb határszakaszokon - a jelenleg fegyveres konfliktus sújtotta Luhanszk és Donyeck megyékben - ezen felül speciális drótkerítéseket is felhúznak, amelyeken állítólag páncélozott járművek sem képesek áthatolni.
A tervek szerint a munkálatoknak 2018 végére kell befejeződniük, teljes költségük pedig a jelenlegi számítások alapján mintegy 4 milliárd hrivnyára, azaz csaknem 42 milliárd forintra rúg majd. Az építés első ütemében Csernyihiv, Szumi és Harkiv megyében építik ki a határvédelmet, a másodikban Luhanszk és Donyeck megyékben.
Az ukrán állami határőrség korábbi közlése alapján 2016 végére már az egész Harkiv megyei határszakon, továbbá Luhanszk megye ukrán ellenőrzésű részén el kellett volna készülnie a műszaki zárnak. Az UNIAN ukrán hírügynökség értesülése szerint viszont az egész határvédelmi projektnek ez év elejére még csak mindössze a 12 százaléka valósult meg.