A 2018-as PISA-teszt eredményei alapján azokban az országokban, ahol az adott tanévben sok napon át szünetelt az oktatás, rosszabb eredményeket értek el a 15 éves diákok, mint ahol kevesebb volt a leállás. Andreas Schleicher, a nemzetközi szervezet oktatási igazgatója szeirnt azonban nem is ez a legfontosabb következmény.

A koronavírus a gyermekeket veszélyezteti a legkevésbé, ők sokkal ritkábban betegednek meg, a járványügyi szigorítások azonban rájuk vannak a legnagyobb hatással. Az iskolák nemcsak az oktatás színterei, nagyon fontos társadalmi közegnek is számítanak. A tanulás mindig társadalmi tapasztalattal is jár, tehát minél tovább maradnak ki belőle a diákok, minél kevesebbet találkoznak a tanáraikkal és a kortársaikkal, annál inkább veszélybe kerül a személyes jólétük. Ezt sokkal nehezebb helyreállítani, mint a tanulási lemaradásokat pótolni - idézte szavait az Euronews.

Az online oktatás szocializációs hiányhoz vezet a gyermekek körében, ahogy az egyre súlyosabb eszközfüggőség is.

A szülők és a pedagógusok korábban megpróbálták visszafogni a gyerekek hozzáférését a táblagépekhez, mobiltelefonokhoz és egyéb digitális eszközökhöz, de a jelenlegi helyzetben ez teljességgel irányíthatatlannál vált. Az online térbe terelt oktatás és a tanórán kívüli tevékenységek miatt most már folyamatosan az interneten lógnak, és azt sem tudjuk, hogy milyen oldalakon - mondta Maria Rousszohadzákisz görög beszédpatológus.