Az orosz bevásárlóközpontok forgalma öt év hanyatlás és stagnálás után nagyot javult a 2019 végén - adta hírül a Moscow Times. A Watcom Shopping Index, amely Moszkva legnagyobb üzletközpontjainak forgalmát méri, 647 pontra ment fel az év utolsó hónapjában szemben 2018 azonos időszakának 625-ös mutatójával. Ez volt a legjobb év végi adat 2013 óta.
Oroszországban az új év az ajándékozási időszak, ezért a megelőző év utolsó hete jól mutatja a vásárlók optimizmusát vagy pesszimizmusát. Egyben ez az időszak, amely a legfontosabb a kiskereskedőknek.
A szakértők azzal magyarázzák a vásárlók magatartásának változását, hogy immáron kevesebbet takarítanak meg, e helyett az óvatos fogyasztás útjára léptek. Pörgeti a bizniszt, hogy az áruházak folyamatosan akcióznak és a bevásárlóközpontok bővítették szórakoztató szolgáltatásaikat, például a szerencsejátékok kedvelőnek becsábítása érdekében.
Az elmúlt két évben a fogyasztási index esett, ami a vevők reáljövedelmének stagnálását tükrözte. Emellett visszavetette a fizikai vásárlásokat az online fogyasztás erősödése. Az összes forgalom 4,5 százalékát adták az utóbbiak az elmúlt évben, ami 20 százalékos növekedést tükröz az egy évvel korábbihoz képest.