Mik is lehetnének természetesebbek, mint a távoli Szibéria vadnövényei? Egy orosz vállalkozó, Andrej Trubnyikov, aki először csak üdítőket gyártott, felismerte ezt, egy szép napon azt gondolta, hogy a Szibéria érintetlen, tiszta környezetében élő gyógynövények jó üzleti lehetőséget kínálnak - adta hírül a lengyel Rzeczpospolita.
A vállalkozás indításakor eldöntötte, hogy termékei nem lehetnek oroszok, csak szibériaiak.Oroszország ugyanis szorosan összefügg a Kreml politikájával, ami a nyugati vásárlóban nem pozitív gondolatokat ébreszt. Így aztán Trubnyikor cége, amely termelésének 15 százalékát a világ 45 országába exportálja, Natura Siberica néven forgalmazza termékeit. Kozmetikumai rendkívül népszerűek, különösen Görögországban és Spanyolországban.
Valóban természetes
A márkát 2008-ban alapították, mostanra elérték a 300 millió dolláros értékesítést. A vállalat három gyárában 4000 munkást alkalmaz és 400 különböző terméket kínál. A meleg országokban különösen népszerűek a nap káros hatása ellen védő szereik. A gyógynövényeket Trubnyikov farmjáról szerzik be, emellett helyiek szedik össze azokat ismert területekről, továbbá olyan helyekről, amelyek más emberi tevékenységre alkalmatlanok. Ez az egyik garanciája annak, hogy a szibériai gyógynövény valóban természetes.
Nagy Britanniában senki sem akarta elhinni, hogy a külvilágtól elvágott, fagyos Szibériában bármi is teremhet. A britek csak akkor változtatták meg véleményüket, amikor Trubnyikov termékei sikert arattak a szomszédos Franciaország piacán. A vállalatnak kilenc saját üzlete van Oroszországon kívül, az egyik Hongkongban, de exportja túlnyomó része partnereihez kerül. A cégalapító kíváncsian várja, hogyan fognak reagálni a Natura Siberica márkára az USA-ban, mert termékein mégiscsak ott virít a Made in Russia címke.
A fotó forrása: Pixabay