Európában immáron a hatodik egymást követő hónapja zuhantak az újautó-eladások márciusban - jelentette az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Az értékesítés 7,0 százalékkal, 1,45 millió autóra zsugorodott az egy évvel korábbihoz képest - ilyen alacsony szintet utoljára 1998-ban jegyeztek fel az év harmadik hónapjában. Az első negyedévben 7,7 százalékkal, 3,31 millióra estek az eladások.
A nagy piacok közül Franciaországban és Olaszországban jegyezték fel a legnagyobb visszaesést. Mindként piacon nagyjából negyedével estek az eladások márciusban és ötödével az év első három hónapjában. Németországban és Nagy-Britanniában némi növekedést tapasztaltak az ACEA tagvállalatai.
Magyarország a javítók között
A magyar piac ezúttal a bővülők táborába került (az ACEA adatai eltérhetnek a magyar statisztikától): az első negyedévben több mint negyedével közel 14 ezer autóra növekedtek az értékesítések, igaz, a március a maga hétszázalékos pluszával rontotta a három hónap átlagát. Az ötmillió lakosú Szlovákia még mindig Magyarország előtt jár: ott 16,5 ezer új autót adtak el január és március között.
Brutális visszaesés sújtotta Görögországot, ahol harmadával, Portugáliát, ahol majdnem felével kevesebb új autót adtak el a kereskedők az év elején, mint egy évvel korábban. Romániában viszont több mint 44 százalékos ugrást jegyeztek fel az ACEA statisztikusai.
Megint a VW nyert
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen ugyan nem növelte eladásait az első negyedévben 2011-hez képest, de a zsugorodó piacon így is 23,6 százalékra nőtt a részesedése a tavalyi 21,8-ról. A második Peugeot-Citroen és a harmadik Renault nagyjából ötödével adott el kevesebb autót, az előbbi piaci részesedése másfél, az utóbbié majdnem két százalékponttal, 12, illetve 8,3 százalékra csökkent.
Az Opel eladásai több mint 16 százalékkal, a FIAT-éi több mint 20 százalékkal estek, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi továbbra is szabadesésben van, a Suzuki "megúszta" 15 százalékos mínusszal. A koreai Hyundai-Kia páros viszont tovább nyomul előre, együttes piaci részesedésük immáron 5,7 százalék szemben a tavalyi 4,5-tel. Ezzel a rangsorban a 6. helyen álló FIAT-csoport nyomában loholnak.