Az izraeli hadsereg szóvivőjének bejelentése szerint ezúttal a Gázai övezetet irányító radikális iszlamista Hamász szervezet alagútjára bukkantak, amely több száz méter hosszan nyúlt izraeli területre, és magasabb szintű volt, mint az Iszlám Dzsihád nevű szélsőséges szervezet október végén megtalált föld alatti járata - írja az MTI.
Az izraeli fegyveres erők már hetek óta figyelték, megismerték és feltérképezték a földbe vájt, betonnal kitámasztott folyosó útvonalát. Az előző, robbantásokkal és bombázással lerombolt alagúttal ellentétben ezúttal éjszaka, csendben és titokban számolták fel a járatot.
A katonaságnál úgy vélik, hogy semlegesítése idején nem voltak benne emberek. Az új támadóalagutat olyan határszakaszon találták, ahol még nem készült el az övezet teljes hosszában tervezett föld alatti betonakadály. (Izrael közben az EU-t támadja.)
Az izraeli katonai szóvivő szerint a Hamász nagy jelentőséget tulajdonított ennek a járatnak, és komoly erőforrásokat fektetett a létrehozásába. A szóvivő hangsúlyozta, hogy felszámolása idején végig izraeli területen tevékenykedtek.
A katonák használhatatlanná tették mind az izraeli területek alatti részeket, mind a határhoz közeli szakaszt a Gázai övezetben. Az időzítésnek a hadsereg bejelentése szerint semmi köze sincs a pénteken Gázából Izraelre lőtt rakétákhoz vagy az ellencsapáshoz, ez utóbbinak kizárólag műveleti, gyakorlati okai voltak.
A Hamász katonai szárnya vasárnap fenyegető üzenetet tett közzé, mely szerint a következő napokra valamiféle olyan ellencsapást terveznek, amely miatt az izraeli vezetők "a hajukat fogják tépni, mikor megértik, mekkorát tévedtek."
Izrael a 2014 nyarán indított, Erős szikla fedőnevű, 50 napos hadművelet után több méter magas és több tucat méter mélyen a föld alá nyúló, érzékelőkkel felszerelt biztonsági betonfal építésébe kezdett a Gázai övezet köré, amelynek költségét nagyjából kétmilliárd sékelre (mintegy százötven milliárd forintra) becsülik.
A Gázai övezetet uraló Hamász tíz évvel ezelőtti hatalomátvétele óta a gázai erőforrások jelentős részét az övezet alatt húzódó alagútrendszer kiépítésére fordította. Ezek egy része Egyiptomba tartó csempészalagút, másik része pedig Izrael területére átnyúló támadójárat.