A Václav Havel nevét viselő prágai repülőtér Ruzynében olyannyira túlzsúfolt, hogy felmerült az ötlet: nem kellene-e a fapados légi járatok végállomását elköltöztetni - írta a lengyel Rzeczpospolita. Idén a prágai repteret várhatóan több mint 17 millió utas keresi fel, mi jóval meghaladja az elviselhetőnek minősíthető tömeget. A szakértők már 13 évvel ezelőtt felvetették, hogy kellene egy másik repülőtér is, pedig akkor még "csak" 10 millió utas is fordult meg Ruynében.
Az ölet kísértetiesen hasonlít arra, amit mostanában Budapesten is felvetnek a ferihegyi repülőtérrel kapcsolatban: a hagyományos légitársaságok járatai maradjanak Václav Havelen, míg a fapadosokat a város központjától 15 kilométerre lévő Aero Vodochodyra terelnék. A két légikikötő egymástól 20 kilométerre van.
A ruzínei repteret vezető Penta Equity Group elkezdett tárgyalni az Aero Vodochodyval annak átalakításáról, mivel ez eredetileg a civil és a hadi repülőgépek gyártását kiszolgáló légikikötő volt. Szakértők szerint ezzel csúszásban vannak, a váltást két-három évvel ezelőtt kellett volna végehajtani. A Václan Haves saját fejlesztési programja szerint 2035-re évi 30 millió utas kiszolgálására teszik alkalmassá a repülőteret.
Az Aero Vodochodyt eközben privatizálni akarják - a közlekedési minisztérium egyik képviselője szerint hosszabb távon Prága második nemzetközi repülőterévé válhat. A cseheknek van már van egy alacsony költséggel üzemelő repterük Budziejovicében, csakhogy az 124 kilométerre van Prágától, azaz messze ahhoz, hogy onnan kényelmesen el lehessen érni a fővárost.