A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet MTI-hez szerdán eljuttatott elemzése szerint éves szinten 3,5 százalékkal fog nőni az utasforgalom, a bővülés egy százalékponttal alacsonyabb a szervezet két évvel ezelőtti prognózisánál. A szövetség a csökkentést azzal magyarázta, hogy a világ több pontján is a protekcionizmus erősödését látja, ami a bővülés ellen hat.
Az IATA szerint a legnagyobb növekedést az ázsia-óceániai régió fogja produkálni és 2024-re Kína lesz a világ legnagyobb légi-közlekedési piaca 1,6 milliárd utassal, ezzel leszorítja a második helyre az Egyesült Államokat, ahol a vizsgált időszak végére, 2037-re 1,3 milliárd utas lehet. A harmadik helyen a most hetedik India lesz 572 milliós forgalommal, a negyedik helyen pedig Indonézia végezhet 411 millió utassal.
Kapcsolódó
Jelenleg a légi-közlekedés globális szinten 65,5 millió embernek ad munkát és a világ gazdaságához mintegy 2700 milliárd dollár értékben járul hozzá. A 3,5 százalékos növekedéssel számolva az IATA azt prognosztizálja, hogy 100 millió állást fog támogatni a légi-közlekedés, és 5500 milliárd dollárral járul majd hozzá a világ GDP-jéhez 2037-ben.
Alexandre de Juniac, IATA elnök-vezérigazgató az előrejelzést bemutató konferenciahíváson hangsúlyozta azonban, hogy a globalizáció visszaszorulásával a forgalom fejlődési üteme 2,4 százalékra csökkenhet, ha azonban erősödnek a globalizációs folyamatok, akkor akár 5,5 százalékos is lehet a fejlődés.
A vezérigazgató az európai légi-közlekedéssel kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a megállapodások nélküli brexit káoszt fog okozni a repülőtereken. Egyben arra kérte a döntéshozókat és kormányokat, hogy azonnal orvosolják az európai légtér és a repülőterek kapacitáshiányát, ami már az idén nyári menetrendben is nagy fennakadásokat, késéseket, járattörléseket okozott.
Fotó: Pixabay