Az infrastruktúra fejlesztésének üteme nem éri el az utasforgalom 4-6 százalékos éves bővülését, ezért egyre több lesz a túlzsúfolt repülőtér Európában - idézi az MTI Rafael Schvartzmant, az IATA európai régióért felelős elnökét.
A légitársaságok hatékony és fenntartható üzemeltetése miatt kiemelten fontos az infrastruktúra, de ez Európában elmaradott. A légiforgalmi irányítók kapacitáshiánya miatt tavaly megduplázódott a késések száma az előző évhez képest, és a nyáron is hasonlóra kell számítani. Rafael Schvartzman emiatt az egységes Európa égbolt kezdeményezés mielőbbi bevezetését szorgalmazta, amely csökkentené a forgalomirányító szolgálatok számát és rövidítené a két repülőtér közti útvonalat is.
37 szolgáltató üzemel Európában, az útvonalak töredezettek, a kiinduló és célállomás között több, szükségtelen töréspontot is tartalmaz. Ha ezeket megszüntetnék, akkor hatékonyabb lehetne az európai légiforgalom irányítása és évi 18 millió tonnával csökkenne a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátása - tette hozzá.
Az egységes Európai égbolt az Európai Unió koncepciója a forgalomirányítás megújítására, de több tagállam nem támogatja, mert több légiforgalmi irányító szolgálat megszűnésével járhat.