A folyamatos túltermelés miatt az évente gyártott ruhák 40 százalékát nem adják el, így a divatipar mára a világ negyedik legszennyezőbb iparágává vált. Pont emiatt az Európai Unió (EU) tavaly év végén új rendeletet fogadott el, amely megtiltja az eladatlan ruházati termékek megsemmisítését.
Az Unfrosen román ruha-nagykereskedelemi cég megoldásával ezek a termékek mostantól az eredetinél alacsonyabb áron kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba. Ha egy butik a mai piaci környezetben boldogulni akar, akkor a beszerzési csatornákra nagyon oda kell figyelnie, hiszen az ár-érték arány a vásárlók mellett a tulajdonos számára is elsődleges szempont.
Az online platform
- egyrészt biztosítja a nagy márkák termékeihez a hozzáférést,
- másrészt segíti az eladókat, hogy megfelelő áron listázzák a termékeket és így azok maximalizálhatják potenciális nyereségüket.
Tartós növekedés, nem csak online
A romániai startup tavaly márciusi indulása óta több mint 3,2 millió eurós forgalmat könyvelhetett el. Eladói között Európa 10 legnagyobb kiskereskedője közül 3, a világ 50 legnagyobb márkája közül pedig 5 szerepel. Már több mint 200 magyar üzlet is regisztrált a platformra.
Jelenleg a regisztrált és jóváhagyott üzletek 85 százaléka offline eladó, azaz ők azok, akiknek saját üzletük is van. A fennmaradó 15 százalék kizárólag online értékesítési csatornát működtet.
Ciprian Duduela, az Unfrosen társalapítója szerint ez egy win-win helyzet, a nagy divatmárkák ugyanis eladhatják az előző évekből megmaradt árukészletüket, a kisebb ruházati üzletek pedig nagyon jó áron juthatnak hozzá olyan termékekhez, amelyek korábban nem voltak elérhetőek számukra.