Nem fizet kártérítést a sztrájkok során érintett utasoknak a Ryanair - írta meg az AIRportal.hu. A cikk szerint bíróságra vitte a fapados légitársaság azoknak az utasoknak az ügyét, akiknek járatát a cégnél 2018-ban lezajlott sztrájkok miatt kellett törölni, vagy emiatt késtek három óránál többet. A swordsi kerületi bíróság a cég javára döntött.
Az ultra diszkont cégnek egy uniós jogszabály szerint kellene a foglalt út hosszának függvényében minden olyan utasának kártérítést fizetnie, akiknek járatát törölték, vagy az a menetrendhez képest három órával később érkezett meg a célreptérre. A légitársaság azonban nem akart fizetni számos utasának, akiknek járatát szakszervezeti sztrájkok miatt törölték, mondván, hogy a sztrájk vis-maior helyzetnek számít. Ezt vitatták az utasokat képviselő szervezetek, akik azzal érveltek, hogy a cégnél bekövetkezett sztrájkok a Ryanair üzletpolitikájának és munkavállalóival szembeni bánásmódjának következtében szerveződtek. Ezért a cég igen is felelős azért, hogy a munkabeszüntetések bekövetkeztek.
A swordsi kerületi bíróság most kimondta, az érintett utasoknak nem járnak az EU261-es jogszabályban lefektetett kártérítések. Az ítéletet a bíróság a Ryanair azon érvelésére alapozta, miszerint a sztrájkok a cégen kívülálló tényezőnek tekinthetőek, azokra nincs közvetlen hatása a légitársaságnak. Emiatt a munkabeszüntetések a légitársaság üzemelésre gyakorolt hatása sem a cég felelőssége, az okozott kárt pedig emiatt nem kötelesek megtéríteni - írta az AIRportal.hu.