A Billboard slágerlistáit kiadó cég a héten megjelentette éves jelentését a legérdekesebb 2023-as adatokkal – írja a Bloomberg.

A Luminate adatai szerint naponta több mint 100 ezer zeneszám jelenik meg a különböző zeneszolgáltató platformokon, ami 10,8 százalékkal több, mint 2022-ben.

Egy ennél is megdöbbentőbb adat, hogy tavaly 45,6 millió olyan dal volt, amit egyszer sem játszottak le.

Többek között ez a jelenség áll az elmúlt évben tapasztalt erőfeszítések mögött, hogy egy új modellt alakítsanak ki a streaming platformok. 2023 végén a Spotify be is jelentette az új szabályokat arra vonatkozóan, hogy ki jogosult pénzkeresésre a platformon.

Innentől kezdve a megosztott jogdíj-alapba való bekerüléshez a számoknak el kell érniük az évi legalább 1000 meghallgatást egy meg nem nevezett számú egyedi hallgatótól.

A Luminate adatai alapján ez az új szabályozás tavaly több mint 152 millió dalt, azaz a feltöltött számok 82 százalékát eltávolította volna a jogdíj-alapból.

A Spotify azt közölte a változtatással kapcsolatban, hogy az több másik folyamatban lévő módosítással együtt a következő öt évben 1 milliárd dollár bevételt fog eredményezni a feltörekvő és professzionális előadók számára.

Ez lényegesen kisebb versenyt is jelent majd a kialakult rajongótáborral és hallgatókkal rendelkező előadók számára, amit a nagy kiadók már régóta szeretnének elérni, nem véletlen, hogy különösen a Universal szorgalmazta egy új modell bevezetését.

 

Azahriah szinte mindent vitt

A 21 éves előadó a hazai top 10-ből 7 slágernek a szerzője, illetve közreműködője a Spotify listáján.