A Maseratinak csak feleannyi autót (6500 darab) sikerült eladnia 2024 első félévében, mint a tavalyi év azonos időszakában (15300 darab).

A Totalcar felidézte, hogy korábban Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója már elmondta, hogy amelyik márkájuk nem tud profitot termelni, azt fel fogják áldozni az üzleti racionalitás oltárán. A bezárás mellet az eladás is opció lehet ezekben az esetekben, erre van most jó esélye a Maseratinak.

Natalie Knight, a Stellantis pénzügyi igazgatója arról beszélt, hogy

valószínűleg eljött az ideje annak, hogy új otthont keressünk a Maseratinak.

A Maserati az elmúlt években nem sok új autót hozott ki a piacra és jelenleg a jövő is bizonytalan.

Valószínűleg a 2025-ben érkező MC20 elektromos sportautójuk után 2027-ig nem érkezik új típus a márkához.

Az eladás így viszont nem lesz egy egyszerű feladat, a patinás története miatt az európai márkanevek iránt élénken érdeklődő kínai cégek lehetnek a potenciális vásárlók.

Ezt is megéltük: legendás olasz autómárkák kerülhetnek kínai kézbe

Sajtóinformációk szerint az olasz kormány rendelettel venne át megszűnt autómárkákat, amelyeket aztán kínai vállalatoknak adna át.