A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint februárban a teljes óraexport értéke éves összevetésben 0,3 százalékkal, 1 milliárd 597 millió frankra csökkent a januári 11 százalékos esést követően. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel a januári 10,6 százalékos esést követően februárban éves szinten már 0,2 százalékkal, 1 milliárd 518 millió frankra nőtt.
Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesést a 200 frank alattiaknál regisztrálták februárban, 39,4 százalékosat 2020 februárjához képest a januári 42,5 százalékos visszaesés után. Ebben a kategóriában a februári bevétel 16,5 százalékkal csökkent.
A legnagyobb növekedést az alsó középkategóriás, 200 és 500 frank közötti órák esetében mérték a múlt hónapban, az eladott darabszám 12,6 százalékkal nőtt, az eladásukból szármató bevétel pedig 13,6 százalékkal emelkedett.
A felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák esetében az eladott darabszám 5,3 százalékkal nőtt, a bevétel ugyanakkor 0,3 százalékkal csökkent éves összevetésben.
Februárban az Egyesült Államok volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 14 százalékos piaci részesedéssel, a svájci kivitel értéke 8,8 százalékkal, 223,9 millió frankra emelkedett. A svájci órák második legnagyobb piaca a múlt hónapban Kína lett 12 százalékos részesedéssel, a svájci export igen tekintélyes mértékben, 161 százalékkal, 191,4 millió frankra ugrott.
A harmadik helyen 9,8 százalékos részesedéssel Hongkong állt, a februárban ide exportált svájci órák értéke 155,9 millió frankot tett ki, 9,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A negyedik legjelentősebb, 7,2 százalékos piacon, Japánban a svájci órák eladása 1 százalékkal, 115,1 millió frankra csökkent. A 6 százalékos piaci részesedésű Nagy-Britanniában az értékesítés 7 százalékkal, 96,1 millió frankra süllyedt.
A februárban sorrendben hatodik, 5,3 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 17,5 százalékkal, 84,9 millió frankra zuhant. A hónapban ebbe a hat országba irányult a svájci óraexport 54,3 százaléka, az eladásból származó együttes bevétel 16,5 százalékkal, 867,4 millió frankra emelkedett.
Tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak az előző, 2018. évihez képest.