A szerb kormány további 330 millió dinárt (közel 900 millió forint) biztosít a kelebiai határátkelő és a Horgos-Újvidék autópálya közötti út építésére - vette át a vajdasági Szabad Magyar Szó a Vajdasági RTV hírét. Az idei költségvetés eddig 1,4 milliárd dinárt irányzott elő a munkálatokra, ez nő 1,7 milliárd dinár fölé.
A kormány szerint ez már fedezi a nagyjából 10 kilométeres kerülőút építési költségeit. A friss tőkére szükség is van, hiszen a Szabadkát elkerülő utat 1990-ben kezdték építeni. Ha elkészül, akkor tehermentesül a város központja.
A szomszédos országba utazó fiatalabb autósok képet kaphatnak arról, hogy milyen volt az autózás, mielőtt megkapták a jogosítványukat, ugyanis a személyautók átlagéletkora enyhén szólva magas. gradsubotica portál számításai szerint Szerbiában a személygépkocsik átlagéletkora 15 és 20 év között mozog.
Belgrádban egy kicsit jobbak a helyzet, ott 10-15 év közötti ez a szám. Rosszabb viszont a Pirot, Vranje, Leskovac, Krusevac, Zajecar és Prokuplje területén, ahol 20 évnél is magasabb a kocsik átlagéletkora. Szabadkán ez a szám 17,4 év, ami Belgrád (13,3) és Újvidék (16,1 ) után a legjobb érték. A nagykikindai és zombori körzetben 18,5 évesek átlagban a kocsik, Nagybecskereken pedig 17,9 évesek. Magyarországon 14,2 év az autók átlagéletkora.