A szerződésbontás mintegy 300 kilométernyi pályaszakaszt érint. A Bechtel feladata a továbbiakban az lesz, hogy befejezze az építkezést a C3 jelzésű Bihar megyei szakaszon, Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) és a magyar határnál fekvő Bors között. Ezen a szakaszon eddig a Berettyószéplak melletti völgyhíd készült el.
A Krónika úgy tudja, hogy a román közlekedési tárca arról állapodott meg a Bechtellel, hogy a társaság befejezi a már elkezdett munkálatokat, cserében az állam által vele szemben eddig felhalmozott adósság törlesztéséért, továbbá elfogadja, hogy a többi szakaszra vonatkozó szerződéseket felbontsák.
Bechtel a megállapodással lemondott arról, hogy perre vigye a szerződésbontás ügyét, így a kormány kiírhatja a közbeszerzési pályázatot a fennmaradó útszakaszok megépítésére.
Az amerikai cég várhatóan ősszel folytatja a sztrádaépítést, ha az állam elkezdi kiegyenlíti adósságait. A tartozás összege 90,4 millió euró (24 milliárd forint), amihez hozzáadódik 90,3 millió lej (5,8 milliárd forint) áfa is. A Bechtel állítólag belegyezett abba, hogy húszról hétmillió euróra csökkenti az egy kilométernyi sztráda megépítéséért kért összeget - írja a napilap.
A cég az építkezés 2004-es megkezdése óta egy szakaszt épített meg, az 52 kilométeres, 2B jelű Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Gyalu (Gilau) közötti szakaszt Kolozs megyében. Az eredetileg 2,2 milliárd euróról (595 milliárd forint) szóló szerződés értelmében 2012-re kellett volna elkészülnie a teljes észak-erdélyi autópályának.
A Bechtel által megépített és építeni kezdett két szakasz hossza összesen 118 kilométer. Az észak-erdélyi autópálya eredetileg tervezett hossza Borstól Brassóig, 415 kilométer.