A 6 százalékos emelésre kevesebb mint egy évvel azután kerül sor, hogy az Ever Given hat napra zátonyra futott és blokkolta a kritikus fontosságú hajózási csomópontot.
Osama Rabea, a csatorna hatóságának elnöke szerint az árképzés figyelembe a globális gazdasági adottságokat és biztosítja, hogy a vízi útvonal fenn tudja tartani a hajózási szolgáltatásokat, ugyanakkor megőrizze versenyképességét az alternatív útvonalakkal szemben - olvasható a portálon.
Az LNG-szállító hajók díjszabásának változatlanságával kapcsolatban Rabea elmondta, hogy a döntés az LNG tengeri kereskedelmének folyamatos felülvizsgálatán alapul.
E hónaptól kezdve a Szuezi-csatorna hatósága az LNG-szállítók díjszabását úgy módosította, hogy a korábbi 25 százalékos kedvezmény helyett 15 százalékos normál tranzitdíj vonatkozzon rájuk.
A tengerjáró hajókra vonatkozó tarifák megtartására vonatkozó döntés azt tükrözi, hogy a többi hajózási ágazathoz képest ezt sújtotta a legsúlyosabban a Covid-19 járvány.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Nem sokat ér az emelés, alig pár hónapig húznák ki a nyugdíjasok
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen