A 6 százalékos emelésre kevesebb mint egy évvel azután kerül sor, hogy az Ever Given hat napra zátonyra futott és blokkolta a kritikus fontosságú hajózási csomópontot.

Osama Rabea, a csatorna hatóságának elnöke szerint az árképzés figyelembe a globális gazdasági adottságokat és biztosítja, hogy a vízi útvonal fenn tudja tartani a hajózási szolgáltatásokat, ugyanakkor megőrizze versenyképességét az alternatív útvonalakkal szemben - olvasható a portálon.

Az LNG-szállító hajók díjszabásának változatlanságával kapcsolatban Rabea elmondta, hogy a döntés az LNG tengeri kereskedelmének folyamatos felülvizsgálatán alapul.

E hónaptól kezdve a Szuezi-csatorna hatósága az LNG-szállítók díjszabását úgy módosította, hogy a korábbi 25 százalékos kedvezmény helyett 15 százalékos normál tranzitdíj vonatkozzon rájuk.

A tengerjáró hajókra vonatkozó tarifák megtartására vonatkozó döntés azt tükrözi, hogy a többi hajózási ágazathoz képest ezt sújtotta a legsúlyosabban a Covid-19 járvány.