A tankolási kedvezmény lejártával Németországban magasabbak lettek az üzemanyagárak, mint az összes szomszédos országban.
A német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis ezen a héten publikált, az Európai Bizottság adataira támaszkodó jelentését idézve az MTI azt írta: az üzemanyagkedvezmény (Tankrabatt) lejártával Németországban ismét emelkedtek az üzemanyagárak; a németországi autósok a 2022. szeptember 5-i állás szerint átlagban 2,07 (818 forint) eurót fizettek egy liter szuperbenzinért és 2,16 eurót (853 forint) egy liter dízelért.
Németország közvetlen szomszédjaival összehasonlítva az E5-ös szuperbenzin (Euroszuper 95) literjének ára szeptember 5-én csak Dániában (2,04 euró) és Hollandiában (2,01 euró) volt hasonlóan magas. Németország uniós szomszédjai közül Dániában egy liter dízel 2,07 euróba került, 9 centtel kevesebbe, mint Németországban, Hollandiában pedig 11 centtel kevesebbe 2,05 euróba.
Németország uniós szomszédjai közül Lengyelországban voltak a legalacsonyabbak az árak szeptember 5-én: a szuperbenzin 1,38 euróba (545 forint), a dízel 1,61 (634 forint) euróba került. Luxemburgban a szuperbenzin 1,61 euró, a dízel 1,83 euró, Franciaországban a szuperbenzin 1,62 euró, a dízel 1,78 euró, a Cseh Köztársaságban 1,64 és 1,85 euró, Belgiumban pedig 1,69 és 2,02 euró volt a benzin és a dízel ára. Ausztriában a szuperbenzin 1,74 euró, a dízel pedig 1,90 euró volt szeptember 5-én.
Még augusztus közepén a német töltőállomásokon a benzin és a dízel árak alacsonyabbak vagy hasonlóak voltak a legtöbb közvetlen uniós szomszédos ország árainál. A mostani áremelkedés fő oka az üzemanyagok energiaadójának, a "tankkedvezménynek" (Tankrabatt) lejárta augusztus 31-én. A Tankrabatt keretében benzin adótartalmát literenként 29,55 centtel, a dízelét pedig 14,04 centtel csökkentették június 1-jétől három hónapos időtartamra.