Taylor Swift amerikai turnéja, az Eras a hozzá kapcsolódó filmmel együtt tavaly milliárdokat pumpált az amerikai gazdaságba.

Hasonlóban reménykednek most Európában is, hiszen a sztárénekesnő világ körüli turnéjának részeként 18 nagyvárosban koncertezik a kontinensen.

Bár az énekesnő majd csak július közepén lép fel Olaszországban, a szállodákban már most sorra foglalják a helyeket a koncertre érkezők.

Az elemzéseink azt mutatják, hogy a milánói szállodaárak átlagosan 45 százalékkal magasabbak a koncert idején, mint az előtte és az utána lévő hetekben

– mondta Ben Julius, a Tourist Italy nevű cég alapítója a Business Insider-nek, aki hozzátette: a látogatók átlagosan két napot töltenek a városban. 

A szolgáltatási szektor inflációs rátáit figyelő európai közgazdászok Taylor Swift turnéját olyan szemszögből vizsgálták, hogy milyen hatást gyakorolhat az európai gazdaságra.

Az Európai Központi Bank ugyan ebben a  hónapban csökkentette kamatlábait, miután lassult az infláció, most azonban attól tartanak, hogy az énekesnő érkezése újból felverheti az árakat. Hiszen a legújabb lemezével áprilisban debütáló popdíva rajongók tízezreit vonzza magával, akik esznek-isznak, és rengeteg egyéb más szolgáltatásra költenek. 

Ma már tanítják, ahogy Taylor Swift legyűrte a komplett zeneipart

Az énekesnő ma már nemcsak szimpla sztár és milliók példaképe: valószínűleg a legokosabb üzletasszony is a teljes zenei iparban.

A részletekről ITT írtunk bővebben.