Az Egyesült Királyságban a Tesco Bank megszünteti összes magánfolyószámláját november végéig, miután az anyavállalat, a szigetország legnagyobb kiskereskedője, a Tesco Plc feladja azt a próbálkozását, hogy betörjön a pénzügyi szolgáltatások piacára - jelentette a Bloomberg. A vállalat összesítése szerint a 213 ezer folyószámlának csak 12 százalékát használták az ügyfelek valódi számlaként.
Ezt látva a boltlánc már 2019 végén úgy döntött, hogy nem kínál új számlanyitási lehetőséget a fogyasztóknak. A meglévő számlatulajdonosok választhatnak, hogy a folyószámlájukon lévő pénzt átviszik a Tesco Clubcard Pay fizetési rendszerbe, vagy új hitelkártyáért folyamodnak vagy egy másik folyószámlát kínáló pénzügyi szolgáltatóhoz utaltatják át.
A szupermarketlánc továbbra is több mint ötmillió ügyfelet szolgál ki olyan banki típusú szolgáltatásokkal, mint a biztosítási termékek, a hitelkártya és hitelek biztosítása. Ezzel együtt le kell mondania arról a tervéről, hogy versenytársa legyen a kereskedelmi bankoknak, mert nem tudja azt a nyereségrátát elérni ebben a gazdasági ágban, amit a pénzintézetek. A Tesco jelzáloghitel-portfólióját 2019-ben adta át a Lloyds Banking Group Plc.-nek.
A brit Tesco bankos kalandja még 2009-ben kezdődött, a cég akkori igazgatója, Terry Leahy a látván a bankok vergődését az akkor éppen a leghevesebben dühöngő pénzügyi válságban úgy gondolta, hogy mint a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Tesco betörjön a pénzügyi szolgáltatások világába. Kiadta az ukázt: borzasztóan erős, ismert márkanevére alapozva a Tescónak létre kell hoznia egy új népbankot. Sőt, a Tesco egyik nagy-britanniai versenytársa, Sainsbury is belevágott a pénzügyi szolgáltatásokba. Tíz év után azonban a boltláncok rájöttek, hogy sikerült elérni a célokat. (Erről itt olvashat részletesebben.)