Egymásnak feszült a Tesco és a Lidl a sárga kör logó használata miatt. A Lidl szerint a Tesco ellopta híres logóját, a sárga kört, ezért védjegy- és szerzői jogsértés vádjával fordult bírósághoz – írja a Reuters.
A Tesco arra használta fel a Lidl logójában megjelenő sárga kört, hogy a Clubcard-tagoknak szóló termékinformációkat, aktuális kedvezményeket ezzel az emblémával jelezze.
Február 7-én kezdték az ismert márkák bírósági hadviselést London Legfelsőbb Bíróságán. A sárga színű körért folyó jogi vitáról Benet Brandreth, a Lidl jogi csapatának vezetője elmondta, a keresetet alapvetően a Lidl márkájának védelméért adták be.
A Tesco jogi képviselője, Hugo Cuddigan szerint a Lidl akkor tudná bizonyítani, hogy jogsértést követett el a Tesco a sárga kör használatával, ha a bírónak bemutatná, mekkora művészi készséget igényelt a sárga kör megalkotása, ami a szerző saját szellemi alkotása. A Tesco érvelése szerint a sárga kör nem igényelt akkora művészi kreativitást, hogy a felhasználását jogsértőnek lehessen minősíteni.
A Tesco szerint a szöveg nélküli bejegyzett védjegy érvénytelen, mert nincs megkülönböztető képessége,
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
és a szöveg nélküli védjegyek bejegyzésére irányuló bejelentések rosszhiszeműségből fakadtak. A bírósági meghallgatást jövő héten fejezik be.