Az elnök szerint a döntés nyomán "olcsóbb és biztonságosabb autók" gyártására nyílik lehetőség, és egyben bejelentette azt is, hogy a szövetségi kormányzat új károsanyag-kibocsátási szabályozást tesz közzé.
Elemzők szerint a háttérben a szövetségi kormány és Kalifornia közötti vita húzódik meg, elsősorban arról, hogy Washington nem akarja kiengedni kezéből az autógyárakkal folytatandó tárgyalásokat, illetve az egész országra érvényes, a korábbi szigorításokat lazító egységes károsanyag-kibocsátási szabályzót akar bevezetni. - írta az MTI
Kapcsolódó
Korábbi sajtóhírek ugyanis arról számoltak be, hogy Kalifornia állam júliusban négy autógyárral - a Forddal, a Hondával, a Volkswagennel és a BMW-vel - írt alá külön megállapodást. Az egyezményben az érintett gyárak a jelenleg érvényben lévő szövetségi szabályozásnál szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák tiszteletben tartására vállaltak kötelezettséget.
Az Egyesült Államok legnépesebb tagállamának régóta joga volt az önálló döntésre az ügyben, a Trump-kormányzat szerint azonban ennek nem tagállami, hanem szövetségi hatáskörnek kell lennie. Gavin Newsom, Kalifornia demokrata párti kormányfője "politikai bosszúnak" minősítette a Trump által bejelentett döntést. "Kalifornia soha nem fog engedélyt kérni Washingtontól azért, hogy megvédhesse családjai és gyermekei egészségét és biztonságát" - nyilatkozta a kormányzó.
A szövetségi környezetvédelmi hivatal (EPA) egyelőre nem jelentette be a Kaliforniának eddig megadott engedély visszavonását.
The Trump Administration is revoking California's Federal Waiver on emissions in order to produce far less expensive cars for the consumer, while at the same time making the cars substantially SAFER. This will lead to more production because of this pricing and safety......
- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 2019. szeptember 18.