"A verseny az jó", "Hagyjanak minket dolgozni", "Mi nem törünk autókat" - skandálták az utcára vonulók, akik magasba tartott transzparenseire egyebek mellett azt írták: "Végre van munkám, ne vedd el!", "Az én munkám is ugyanolyan tisztességes".
A tiltakozó menet élén negyven dudáló autó haladt a belváros Paseo de la Castellana nevű sugárútján nyolc sávból hatot elfoglalva.
Eduardo Martín, az Unauto nevű érdekképviselet elnöke elmondta: kifogásolják, hogy a spanyol kormány várhatóan pénteken rendeletet fogad el a szektor szabályozásáról, ám annak tartalmát ők továbbra sem ismerik, arról velük nem egyeztettek.
"Hol a párbeszéd?" - tette fel a kérdést, hangsúlyozva, hogy a 15 ezer dolgozó megélhetése a tét, miközben úgy tűnik, a kormány a taxisok monopóliumának kedvez.
Tiltakozásként az Uber és a Cabify szerdán ingyen szállította az utasokat, pénteken pedig az utcai tiltakozóakció megismétlésére készül.
Spanyolországban július végén csaknem egy hétig tartó sztrájkot tartottak a taxisok több városban is, követelve, hogy az illetékes minisztérium garantálja a törvényi előírások betartását, ugyanis a megengedettnél több Uber és Cabify autó működik, továbbá szerintük az ágazati követelmények nem egyformák, így a verseny nem tisztességes.
A taxisok tiltakozása több alkalommal is erőszakos cselekményekbe fordult, a spanyol rendőrséghez több mint 60 feljelentés érkezett Uber vagy Cabify sofőröktől az őket ért fizikai agresszió vagy az autójuk megrongálása miatt.
A sztrájknak az vetett véget, hogy a spanyol fejlesztési minisztérium ígéretet tett a taxisok fő követelésének teljesítésére, miszerint engedélyezik, hogy az önkormányzatok helyben is szabályozzák az Uber és Cabify működését.
Ez azt jelenti, hogy az állami előírásokon túl a területükön akár szigoríthatják, korlátozhatják az alternatív szolgáltatók működését.
Spanyolországban úgynevezett VTC-engedélyhez köti a törvény az alternatív személyszállítást, és számukat ráadásul maximálja is: 30 taxisonként 1 VTC-engedélyt lehet kiadni.
A hivatalos adatok szerint augusztusban több mint 65 ezer taxiengedély volt érvényben, VTC-engedélyből pedig több mint 10 ezer.