A repülőterek üzemeltetői is igyekeznek több lábon állni, így a légi forgalom mellett a teljes bevétel mintegy harmada kereskedelmi jövedelemből származik - tudta meg a Világgazdaság Hardy Mihálytól, a Budapest Airport kommunikációs igazgatójától. Ennek 18-20 százaléka esik a boltok eladásai mellett az éttermekre, a bárokra, a fennmaradó részért a parkolási díjak, az üzemanyag-eladások és az ingatlan-bérbeadások felelnek.
Egy utas átlagosan 34 eurót költ, vagyis minden harmadik-negyedik személy vásárol az utasbiztonsági ellenőrzés és a beszállás között - mondta a napilapnak Jankovich Ildikó, a Heinemann üzleteket működtető Magyar Duty-Free Kft. ügyvezetője. A magyar légikikötő idővel akár a bécsit is utolérheti, legalábbis az elmúlt hat-hét évben a felére csökkent a versenyhátránya az osztrák főváros repterével szemben a kiskereskedelmi költések terén.
A vevők 60 százaléka külföldi, 40 százaléka pedig magyar, az ügyvezető szerint jellemzően többet vásárolnak az EU-n kívülre utazók, például az oroszok és az ukránok akár a jelzett átlag két-háromszorosát is elköltik. Ők a prémiumalkohol mellett a parfüm- és kozmetikai termékeket preferálják, de a ruházati cikkek között is a luxusmárkákat részesítik előnyben.
A fotó forrása: Pixels