Sokéves procedúra vette kezdetét azzal, hogy Krakkó városa levelet küldött Brüsszelbe azt tudakolva: támogatná-e az EU egy csinos kis metró építését a város tündéri turistalátványosságai alatt? - írta a gazeta.pl. Első körben ahhoz kértek - és kaptak - pénzt, hogy kiírjanak egy tanulmánykészítési tendert a projekttel kapcsolatban.
Ez a papír - amely azt is javasolhatja, hogy ne építsenek metrót - 2,37 millió euróba (735 millió forint) kerül. Az uniótól a költség csaknem 60 százalékát, azaz 1,37 millió eurót kaptak e célra. A hiányzó összeget a város saját büdzséjéből kell fedezni. A pályáztatást a két ország örök barátságának jeleként az "Ej, ráérünk arra még" magyar elvnek megfelelően végzik: a tendert augusztusban írják ki, a tanulmányt 2019 végéig kell elkészítenie a nyertesnek.
Kapcsolódó
Ez még nem azt jelenti azt, hogy a megadott dátum után azonnal elkezdődik a metró építése, mert kiderülhet az is, hogy túl drága vagy van más megoldás is a tömegközlekedés fejlesztésére - például villamosvonal építése.
Amennyiben a metró építése mellett döntenek, ez lesz a második ilyen közlekedési eszköz Lengyelországban. Varsóban már 1925-ben elhatározták az építést, de az első szerelvények csak 70 év után, 1995-ben indulhattak el.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.