Minden év utolsó negyedévének feladatai közül elsődlegesen fontos a jövő évi pénzügyi terv elkészítése. A cégeknek több területen is érdemes racionalizálni működésüket, de kétségkívül az egyik legfontosabb a költségek optimalizálása, aminek egyre nagyobb jelentősége van a költségszerkezetben.
A Brillit.com szakértőinek tapasztalata szerint a legtöbb vállalkozás beszerzési folyamataiban ugyanakkor tetten érhetők olyan átfedések, felesleges adminisztratív terhek, kevésbé hatékony elemek, amelyek automatizálásával és racionalizálásával 10-15 százalékos, vagy még ennél is nagyobb eredménynövelés érhető el – kiadáscsökkentés, illetve árbevétel-megtartás révén.
Az online üzleti közösség nemrégiben közzétett felméréséből kiderült, hogy a magyar vállalkozások kétharmada (66 százalék) dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső beszállítói partnerekkel, közülük viszont mindössze 2 százalék kutat folyamatosan új üzleti kapcsolatok után, 6 százalékuk félévente, 15 százalékuk pedig csak évente keres magának új partnereket és kér be újabb és újabb ajánlatot egy-egy szolgáltatásra. Pedig a hosszú távú sikeresség egyik kulcsa a beszerzések tervezhetősége és a kapcsolatrendszer folyamatos frissítése.
„Az üzleti kapcsolatok bővülésével számos megtakarítási lehetőség nyílhat meg a vállalkozás számára, hiszen – a nagyobb verseny révén – kedvezőbb feltételek mentén alakíthatják át a beszerzési szerződéseket. A verseny kiszélesítésével pedig további árcsökkenést érhet el az a vállalkozás, amely az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett dönt” – mondja Bracsok Norbert, a Brillit.com szakértője.
Ezzel ugyanis egy időben egyszerre több beszerzés is futtatható ugyanarra a termékre vagy szolgáltatásra, ami segít abban, hogy minél előbb megtalálják a megfelelő cégeket az adott feladatra, legyen a cél akár a legolcsóbb ár, akár lokálisan a legközelebbi partner megtalálása. A beszerzések ráadásul időben tervezhetővé válnak, mert a beszerzés kiírásával pontosan meghatározható, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra mikor van szükség.
Emellett a rendszer segíti az adminisztratív terhek csökkentését is, hiszen a beszerzéseket automatikusan eljuttatja minden releváns cégnek, így ezzel nem a beszerzés kiírójának kell foglalkoznia, amivel jelentős időt és energiát tudnak megtakarítani a vállalkozások.