Az egyik legnagyobb magyarországi áruházlánc, a Penny Market németországi anyacége a múlt héten jelentette be, hogy jutalmazni fogja a koronavírus-oltást felvevő alkalmazottait - írja a G7 annak kapcsán, hogy érdeklődött az esetleges hasonló hazai akciókról. A Rewe-csoport mellett például az Edeka-Nord 50 eurós (18 ezer forintos) vásárlási kupont ad a beoltott munkavállalóinak.
A hírportál sajtómunkásai által megkérdezett nagy magyarországi cégek egyike sem említette, hogy munkavállalóit anyagilag motiválná az oltásra. Összesen mintegy negyven magyarországi céget kerestek meg, köztük a legnagyobb foglalkoztatókat, illetve a legnagyobb kiskereskedelmi láncokat és iparvállalatokat, amelyeknek a zárt térben, közösségben dolgozó alkalmazottai különösen ki vannak téve a járványnak.
A 14 beérkező válasz alapján az érintett cégek mindegyike támogatja alkalmazottainak beoltását, és többen indítottak vagy terveznek kampányt az oltások népszerűsítésére. A legtöbb embert, több mint 14 ezret foglalkoztató kiskereskedelmi lánc, a Spar minden dolgozójának készített egy edukációs kiadványt a járvánnyal kapcsolatban, amelyben az elérhető oltásokról is szó van. Mint írták, a napokban indítanak belsős kommunikációs kampányt annak érdekében, hogy minél többen regisztráljanak oltásra.
A vállalatokat részben azért kereste meg a G7 sajtóbrigádja, mert úgy tűnik, hogy széles körű az oltás ellenzése a fizikai dolgozók között. Mindössze a megkérdezettek negyede regisztrált az oltásra, és szinte mindnyájan arról beszéltek, hogy munkatársaik között általános az oltás ellenzése. Több áruházról úgy tudják, hogy egy dolgozó sincs beoltva, illetve vannak olyan gyári részlegek, takarítóbrigádok, ahol nem is akar oltást senki (a KSH szerint ugyanakkor már csak a lakosság 17,5 százaléka nem oltatná be magát).