Az egész uniót átfogó, nagy sebességű vasúti személyszállítási szolgáltatások hálózatát kell létrehozni 2025-re - javasolta Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter az európai közlekedési miniszterek virtuális konferenciáján a Magyar Nemzet cikke szerint. A TEE 2.0 (Trans-Europ-Express hálózat) a nevében emlékeztet a korábbi európai közlekedési együttműködésre, amelyet hét nemzeti vasúttársaság indított 1957-ben.
A német kormány arra törekszik, hogy meggyőzze a többi EU-tagállamot a TEE 2.0 előnyeiről, és hogy hivatalos szándéknyilatkozatot írjanak alá Németország féléves elnöksége alatt. Minden TEE2.0 szolgáltatás legalább három országot kapcsolna össze.
A tagországok meglévő rendszereit összekötnék, és így nemzetközi útvonalakat képeznének, amelyek nagy többletkeresletet támasztanak, miközben a lehető legkevesebb többletfejlesztést igénylik. Scheuer azt tervezi, hogy egy külön TEE 2.0 társaságot hoznak létre, például a francia SNCF és a német DB, valamint más érdekelt vasutakkal, a holland, osztrák, svájci üzemeltetőkkel.
A vonatok maximális sebessége óránként 230-250 kilométer lenne. Kissé optimista módon Scheuer miniszter úgy vélekedik, hogy mivel a TEE 2.0 csupán koordinációt igényel a vasúttársaságok között a menetrendek és a viteldíjak terén, nincs akadálya, hogy a terv néhány év alatt megvalósuljon. A kormánypárti napilap szerint az új összeköttetések révén, a javaslatok alapján egyszerűen el lehetne jutni Párizsból Varsóba vagy Budapestre, onnan Stockholmba, vagy épp Berlinből Rómába.