Júniusban 327 693 személygépkocsit értékesítettek Németországban, 3,5 százalékkal kevesebbet, mint 2016 júniusában. Január-júniusban 1,787 millió személygépkocsit értékesítettek, 3,1 százalékkal többet, mint a tavalyi első hat hónapban.
Dízel autókból 9,1 százalékkal kevesebbet adtak el az idei év első hat hónapjában, mint tavaly, ez 41,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg az összes személygépkocsi eladásokban.
Kapcsolódó
A benzines autók eladása 11,7 százalékkal emelkedett a január-júniusi időszakban, piaci részesedésük 55,8 százalék lett.
Az alternatív hajtású autók értékesítése növekedett az év első hat hónapjában. Teljesen elektromos autót 10 189-et adtak el a január-júniusi időszakban, 133,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a hibrid autók eladása pedig 81,8 százalékkal, 37 520-ra emelkedett. Az autógázzal (LPG) hajtott személygépkocsik eladása 38,3 százalékkal nőtt az év első hat hónapjában, a cseppfolyósított földgázzal (CNG) hajtott autóké viszont 41,0 százalékkal csökkent.
A német autómárkák eladási száma 1,24 millión stagnált az év első hat hónapjában éves összehasonlításban, azonban a külföldi autógyártók által Németországban értékesített modellek száma éves szinten 11 százalékkal, 548 600-ra emelkedett.
A külföldi márkák közül a legnagyobb mértékű emelkedést, 143,6 százalékot a Tesla érte el, az Alfa Romeo 65,9 százalékos, a Lexus 64,2 százalékos, a Toyota 27,4 százalékos, míg a Dacia 27,1 százalékos értékesítési növekedést ért el Németországban az év első hat hónapjában.
A német márkák közül a legnagyobb mértékű, 6,6 százalékos emelkedést a Mercedes érte el az év első hat hónapjában, míg a Smart regisztrálta a legnagyobb mértékű, 7,6 százalékos visszaesést.
Így teljesített a magyar autópiac.