Júniusban 327 693 személygépkocsit értékesítettek Németországban, 3,5 százalékkal kevesebbet, mint 2016 júniusában. Január-júniusban 1,787 millió személygépkocsit értékesítettek, 3,1 százalékkal többet, mint a tavalyi első hat hónapban.
Dízel autókból 9,1 százalékkal kevesebbet adtak el az idei év első hat hónapjában, mint tavaly, ez 41,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg az összes személygépkocsi eladásokban.
A benzines autók eladása 11,7 százalékkal emelkedett a január-júniusi időszakban, piaci részesedésük 55,8 százalék lett.
Az alternatív hajtású autók értékesítése növekedett az év első hat hónapjában. Teljesen elektromos autót 10 189-et adtak el a január-júniusi időszakban, 133,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a hibrid autók eladása pedig 81,8 százalékkal, 37 520-ra emelkedett. Az autógázzal (LPG) hajtott személygépkocsik eladása 38,3 százalékkal nőtt az év első hat hónapjában, a cseppfolyósított földgázzal (CNG) hajtott autóké viszont 41,0 százalékkal csökkent.
A német autómárkák eladási száma 1,24 millión stagnált az év első hat hónapjában éves összehasonlításban, azonban a külföldi autógyártók által Németországban értékesített modellek száma éves szinten 11 százalékkal, 548 600-ra emelkedett.
A külföldi márkák közül a legnagyobb mértékű emelkedést, 143,6 százalékot a Tesla érte el, az Alfa Romeo 65,9 százalékos, a Lexus 64,2 százalékos, a Toyota 27,4 százalékos, míg a Dacia 27,1 százalékos értékesítési növekedést ért el Németországban az év első hat hónapjában.
A német márkák közül a legnagyobb mértékű, 6,6 százalékos emelkedést a Mercedes érte el az év első hat hónapjában, míg a Smart regisztrálta a legnagyobb mértékű, 7,6 százalékos visszaesést.
Így teljesített a magyar autópiac.