A két társaság közel tíz éve működik együtt a fenntartható kerozin gyártásában és felhasználásában. A zöld üzemanyagot Franciaországban állítják elő állati zsírokból és használt sütőolajból. A légitársaság szerint csak olyan terméket vásárolnak, amely nem veszélyezteti az élelmiszerellátást vagy az állatok takarmányozását, és nem tartalmaz pálmaolajat.
Korábban az Air France-KLM csoport 1,6 millió tonna fenntartható kerozin vásárlásáról állapodott meg a Neste és a DG Fuels vállalattal tíz évre. A társaság célja, hogy 2030-ra tíz százalékra emelje a fenntartható forrásból származó kerozint a jelenlegi három százalékról.
Fenntartható kerozin és flottamodernizáció
A zöld üzemanyag használatával 2019-hez viszonyítva a légitársaság egy árukilométerre vetített emissziója 30 százalékkal csökkenthet 2030-ra. A fenntartható kerozin szén-dioxid-kibocsátása 80 százalékkal kisebb a hagyományos üzemanyagénak a teljes életciklusra vetítve.
A flottamodernizáció, a fenntartható kerozin használata és az üzemelés optimalizálása a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének három lépése
- idézték a közleményben a Benjamin Smith cégvezetőt. Az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója fontos mérföldkőnek nevezte a megállapodást.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot