A Huawei Technologies 2018-ban 721,2 milliárd jüan, az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedésnek felel meg - írja az MTI.
A konszern forgalmának 24,3 százalékát adó európai, közel-keleti és afrikai régióban az összes régió közül a legnagyobb mértékben, 204,5 milliárd jüanra nőtt a Huawei bevétele. A forgalom 51,5 százalékát adó Kínában 19,1 százalékos, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 15,1 százalék, az amerikai kontinensen 21,3 százalék volt az éves növekedés.
A legnagyobb növekedést tavaly a fogalom 48 százalékát adó fogyasztói üzletág érte el, 45,1 százalékosat (348,9 milliárd jüan). A vállalati üzletág 74,4 milliárd jüan forgalmat ért el, 23,8 százalékkal magasabbat az előző évinél. A hálózati berendezések üzletág forgalma 1,3 százalékkal, 294 milliárd jüanra csökkent.
A Huawei tavaly 206 millió okostelefont értékesített és 100 millió egyéb készüléket. Az okostelefonok eladása 35 százalékkal, a táblagépeké 14 százalékkal, a személyi számítógépeké 335 százalékkal, a viselhető készülékeké 120 százalékkal, a "dolgok internetéhez" (IoT) csatlakoztatott okos készülékek értékesítése pedig 39 százalékkal növekedett.
A Huawei tavaly is folytatta kutatás-fejlesztési beruházásainak a növelését, az előző évinél 14,1 százalékkal többet, 101,5 milliárd jüant fordított a célra. Tíz év alatt a konszern már 480 milliárd jüant fordított kutatás-fejlesztési kiadásokra. A kutatások fő profilja az alapkutatások mellett az okos készülékek fejlesztésére, az informatikai területeken belül a számítástechnikai architektúra és a mesterséges intelligencia fejlesztésére, valamint a hálózati berendezésekre és infrastrukturális megoldásokra irányul.
A Huawei 2018-ban minden más vállalatnál több, 5405 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A rangsorban a második vállalat 2812 szabadalmi kérelmet nyújtott be tavaly.
Kuo Ping az éves eredménybeszámolón meggyőződését fejezte ki, hogy a Huawei üzleti partnerei lesznek a legversenyképesebb vállalatok az 5G technológia korszakában, és így versenyelőnyre tesznek szert a digitális gazdaság által diktált lendületes növekedésben.
A Huawei az első olyan mobilhálózati berendezésgyártó-vállalat, amelyik tömeges méretekben kereskedelmi céllal telepíthető 5G hálózati berendezésekkel jelent meg a piacon. Ennek megfelelően már több mint harminc hálózati fejlesztési szerződéssel rendelkezik és már több mint 40 ezer 5G hálózati bázisállomást szállított le megrendelőinek.
Kuo Ping a Huawei stratégiaia terveit vázolva elmondta, hogy a fogyasztói üzletágban a vállalat piacvezető rangra törekszik a hálózatra csatlakoztatott intelligens "életmód" készülékek gyártásában. A hálózati berendezés üzletágban a Huawei az 5G hálózati technológia korszaka első fejlesztési hulláma által kínált lehetőségeket kívánja meglovagolni és ezzel stratégiai vezető pozícióra kíván szert tenni. A számítástechnikai felhő üzletágban kapacitás- és versenyképességi fejlesztésekre összpontosít a cég.
Kuo Ping a beszámoló alkalmából kiemelte, hogy a Huawei az elmúlt évtizedben az iparág legjobbjának bizonyult a kiberbiztonsági felmérések terén.