A német Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet végzett kutatást a legnagyobb német gyártókkal, így a Daimler, a BMW, a ZF, a Bosch, a Volkswagen és a Schaeffler cégekkel közösen. Ebből pedig az látszik, hogy az elektromosautó-forradalom számtalan előnye mellett problémákat is magában hordoz.
Minden alapja, hogy átlagosan 30 százalékkal kevesebb idő legyártani egy elektromos autót, és a járművek sokkal kevesebb (becslések szerint hatodannyi) alkatrészből állnak, mint a benzinesek és a dízelek - épp a motor egyszerűsége miatt. A gond pedig ebből ered: a 840 ezer főt foglalkoztató német autóipari szektorból 210 ezren dolgoznak a járművek erőátvitelei rendszerein. Az ő munkájuk lehet a legnagyobb veszélyben - írja a Totalcar.hu.
A kutatás szerint amennyiben 2030-ra 25 százalékra emelkedik az elektromos és 15 százalékra a hibrid autók száma, 75 ezer munkahely kerülhet közvetlen veszélybe a munkaerő-felesleg miatt. Nagy szerepe van ebben a kormányzati döntéseknek, amelyek a következő években leszámolnának a dízeles és benzines autókkal.