A bejelentés szerint pusztán elővigyázatosságról van szó, mivel más, hasonló légzsákot használó autógyártóknál már jelentkeztek problémák. A BMW szóvivője közölte, hogy nincs tudomásuk a problémával kapcsolatban bekövetkezett balesetről vagy személyi sérülésről.
Az indoklás szerint a légzsákot felfújó berendezés a működésbe lépés után leválhat és az utas sérülését okozhatja.
A japán Takata Corp. által gyártott légzsák miatt az elmúlt öt évben már 12 millió autót hívtak vissza javításra különböző gyártók, többek között a Ford, a Toyota, a Honda, de BMW is. A BMW tavaly 240 ezer autót hívott vissza hasonló okból.
A visszahívás során a szakszervizek kicserélik az első utas oldali légzsákokat. A visszahívási akció a 2000-2006 közötti évjáratokat érinti, mintegy 574 ezret az Egyesült Államokban, 450 ezret Németországban és 189 ezret Nagy-Britanniában.
Az Egyesült Államok közúti közlekedésbiztonsági hivatala júniusban kezdte el kivizsgálni a Takata cég által gyártott légzsákokat. A hatóság hat olyan esetről tud, amelyben meghibásodott a működésbe lépett légzsák és ez három esetben járt személyi sérüléssel. A hat eset Floridában és Puerto Ricoban történt. A hivatal vizsgálatai szerint a meghibásodás jellemzően a tartósan meleg, párás időjárású régiókban fordul elő.